San Carlo groep wordt de nieuwe partner van Team Italia in 2013. Het prestigieuze bedrijf dat vooral actief is in de voedselketen zal volgend seizoen overal terug te zien zijn bij het Team Italia dat volgend seizoen uitkomt met Romano Fenati en Francesco Bagnaia in de Moto3 klasse. Naast de sponsoring op de motoren van Fenati, Bagnaia, Morbidelli en Nocco, zal San Carlo ook het Italian Talent project bijstaan in partnership met FMI. Met dit unieke project kunnen talentvolle rijders deelnemen aan het CIV en pre GP kampioenschappen. Met dit samenwerkingsverband laat San Carlo zien hoe belangrijk het is om jonge talenten te ondersteunen in de eerste jaren van hun ontwikkeling met de keywords vriendelijk, loyaal, doorzettingsvermogen en sportiviteit. Lees hieronder de uitlatingen van de verschillende instanties.
Team Italia en het Italiaanse rijders project is gestart in 1985. In dat jaar won Fausto Gresini de 125cc wereldtitel en Pierfrancheso Chili werd Europees kampioen in dezelfde klasse. Gresini was runner up in het volgende jaar achter Luca Cadalora, ook een grote naam destijds gesponsord door het FMI. Daarna volgde nog een aantal succesmomenten, een aantal titels in de 80 cc, 125 cc en de 500cc. Gresini pakte in 1987 de titel. In 2011 kwam het Team Italia in het 100ste jaar FMI terug in de Moto GP en Europese Stock kampioenschap met de focus op jonge talenten. Team Italia staat nu voor de finale en probeert dit jaar met Fenati te schitteren.
Alberto Vitaloni (President of San Carlo Gruppo Alimentare S.p.A)
“I’m proud to announce this parternship with FMI for the 2013 season. We will be on track together in the Moto3 World Championship with young talents such as Fenati and Bagnaia, and in the European Stock 600 championship with Morbidelli and Nocco: a great adventure in categories where future champions are born. This just confirms the support we have given to young athletes across several disciplines in the past years. We have an important goal, based on commitment, resilience and passion, all of which are characteristics of our brand. I’m certain we are just laying the foundations for a successful collaboration with a Team that is eager to win”.
Paolo Sesti (FMI President)
“I’m extremely pleased with this partnership that will help our riders in both the Moto3 World and European Stock 600 championships, as well as emerging talent who need support. A renown brand such as San Carlo’s and FMI share the spirit and competitiveness behind this initiative, and this collaboration goes well beyond sponsorship, targeting sports development with an emphasis on youth. These are the foundations for a successful and prolific partnership.
San Carlo: 75 years of history
Francesco Vitaloni originally opened Rosticceria San Carloin Via Lecco 18 in Milan, its name given in homage to a nearby church, and soon became famous for his crunchy chips. In 1940, the company changed its name to “San Carlo…le patatine”.
Seventy five years ago, in 1936, Alberto Vitaloni (the current President) substitutes his father and founds San Carlo Gruppo Alimentare S.p.A. The company grew steadily under his direction, and now produces over 100 tons of chips each day (and many other snacks) in 11 plants, with the help of 2200 employees and over 1300 distributors. In 2011, San Carlo celebrated 75 years as a market leader and greets with Susanna Vitaloni a third generation of ownership with an eye for development and innovation.
www.sancarlo.it